Angry Birds Epic

Something I’m very proud to share after a fablousus development with the guys at Rovio.

Angry Birds Epic – a bird-tastic FREE RPG adventure filled with “weapons” (whatever they could get ahold of), magic, bad guys and silly hats!

The teaser:

The gameplay:

The trailer:

No additional big words required – just play and enjoy it.

Bloodstroke – A John Woo Game

One of the cool things working in the games industry: Developing games for some of your favourite directors like John Woo (of Hard-Boilded fame). It was quite some fun working on this sumi-e inspired art style and rendering.

Get it for iOS and Android:
Bloodstroke @ iTunes
Bloodstroke @ Google Play

And watch the trailer:

Happy Hills 2

The sequel to Chimera’s successfull physics puzzle game:
Happy Hills 2 – available for iOS

Hoppetee!

Hoppetee is a nice and bright endless running game in the style of the ever-popular “Tiny Wings”. We developed the project for local, German independent publisher “Birgit Stock”.
It’s a cute casual game with very much a Disney-like feel to it.
Right now it’s free-to-play, so take a look at www.hoppetee.com or get it via iTunes.

A year in mobile – Towers & Dungeons, Sara’s Cooking Class and more

Last year was my first year focusing specifically on mobile game development. Here is a comprehensive list of my releases from 2012. A lot of cool stuff is still in development or not yet announced, so stay tuned for the future 🙂

iOS
Towers & Dungeons
Our second corporation with Ravensburger Digital. It’s a free-to-play tower-builder in the style of Dream Heights and Tiny Tower with a very cool 2.5D graphics style.
Sara’s Cooking Class
Our first game with Spil Games. A cooking game for girls – as you can get from the name. My first game where I worked solely as a Technical Lead.

Android
Demolition Dash (@Amazon)
Port of our winner of the German Developer Award to Android.
Sara’s Cooking Class (@Google Play)
The android version of Sara.

Mission Genesis

The next project that I can happily announce is Mission Genesis.
Mission Genesis is a Unity-based, 3D, free-to-play Sci-Fi strategy MMO.
Genesis is published by dtp entertainment and you can register for the closed beta at:
http://www.missiongenesisgame.com

Working with 3D in the browser was a great experience and I really enjoyed it. It will be interesting to see how 3D in the browser and Unity will develop in the next years. Right now doing UI can sometimes be painful.

And many thanks to my whole development team!

For more details of the game — the german press release:

… „Mission Genesis“ ist ein 4X-Weltraum-Strategiespiel mit Fokus auf schnellen Echtzeitkämpfen, die in opulenter Grafik zelebriert werden. Hierzu erläutert Thorsten Hamdorf, Marketing Director von dtp entertainment: “Der Markt für Browsergames hat sich in den vergangenen Jahren rasant entwickelt. Das Angebot ist sehr vielfältig geworden, die Erwartungen der Spieler sind mit den technischen Möglichkeiten gewachsen. Es bedarf daher eines sehr geschärften und differenzierten Produktprofils, um Spieler nachhaltig begeistern zu können. Unsere Produkte werden daher gezielt in Marktsegmente vorstoßen, die bisher nur dünn oder sogar unbesetzt sind.

Bei unserer Recherche haben wir das Potential für ein grafisch fortschrittliches Echtzeitstrategiespiel für Fans des 4X-Genres identifiziert. „Mission Genesis“ bedient diese Klientel, richtet sich also gleichermaßen an Strategie-, Aufbau- und Science-Fiction-Fans und überzeugt mit drei unterschiedlichen, frei wählbaren Fraktionen, modernster Unity 3D-Grafik und einem abwechslungsreichen Mix aus Mikro- und Makromanagement. Chimera Entertainment hat zudem eine umfassende Hintergrundgeschichte erschaffen, die viel Raum zur kontinuierlichen Erweiterung des Spiels bietet. „Mission Genesis“ wird frische Inhalte und Ideen bieten, die dem Markt neue Impulse geben.”

„Mission Genesis“ wird am 17.01. in die Closed Beta Phase starten. Die Voranmeldung ist ab sofort möglich unter: missiongenesisgame.com.

Skylancer – Battle for Horizon

I’m glad I can finally announce some more projects I’ve worked on and managed:

First comes Skylancer – Battle for Horizon. Skylancer is a 2D, Silverlight-based, free-to-play MMO.
Skylancer will be published by ProSiebenSat.1 and Alaplaya.

Take a first look at: http://www.skylancer.de — I really like our 2D art style.

For more informations on the game, here is the press release (in german):

München, den 21. Dezember 2011. Im Frühjahr 2012 startet das neue
free-to-play Strategie-Online-Game Skylancer – Battle for Horizon in
Europa.
ProSiebenSat.1 Games gibt nun in Zusammenarbeit mit Chimera
Entertainment und GamesInFlames erste Inhalte des in Deutschland
entwickelten Browserspiels bekannt. Die Webseite zum Spiel ist bereits
unter www.skylancer.de online. Dort können sich Spieler ab sofort für die
Closed-Beta-Phase bewerben.

Spieler herrschen über fliegende Inseln
Skylancer – Battle for Horizon, entwickelt von Chimera Entertainment aus
München, bietet Spielern im neuen Jahr eine fantastische Welt in liebevoll
gestalteter Comic-Grafik. Im Kampf um den Planeten Horizon werden sie
zum Skylancer, dem Herrscher über eine fliegende Insel. Drei Fraktionen
stehen dabei zur Wahl: Das expansionistische „Imperium“, die friedliebende
„Allianz“ oder die opportunistischen „Renegaten“. Wenn auch die Taktiken
unterschiedlich sind, haben alle das gleiche Ziel: Kooperativ mit anderen
Spielern der jeweiligen Fraktion einen Turm zum Mond zu errichten. Dort
liegen Artefakte des legendären Volks der „Selenier“ begraben. Diese
versprechen durch ihren technischen Fortschritt den entscheidenden
Vorteil im Kampf um den Planeten.

Spannender Mix aus Aufbaustrategie und taktischen Kämpfen
Skylancer – Battle for Horizon präsentiert ein unverwechselbares Setting:
Die lebendige, drehbare Spielwelt ist inhaltlich und optisch einzigartig. Die
offene Welt Horizons stellt die Spieler dabei vor unterschiedlichste
Aufgaben. Der Ausbau der eigenen Insel ist ebenso wichtig, wie die
Rekrutierung einer schlagkräftigen Armee und die Erledigung von Quests.
Verschiedene Rohstoffe abbauen und verwalten, neue Einheiten
freischalten, den Planeten Horizon erforschen und ihn in PvP- oder PvEKämpfen
erobern – worauf sich die Spieler fokussieren, entscheiden sie
selbst.

Skylancer – Battle for Horizon spricht sowohl Gelegenheitsspieler als auch
erfahrene Gamer an. Während Einsteiger von klar strukturierten Menüs und
eingängigem Gameplay profitieren, fordern verschiedene Strategien,
Kombinationen und Spielelemente auch Experten heraus.

Silverlight MMO Development Talk @Quo Vadis

Another Silverlight game development talk:

I recently held a 1 hour presentation about browserbased MMO development at the Quo Vadis conference (part of the “Deutsche Gamestage”). Nice party by the Games Academy by the way. 🙂

Talk@die-entwicklerkonferenz.de

Talk at Animago

I recently held a talk about the graphic and style development of Warstory – Europe in Flames at the Animago Award and Conference. Main focus: how to create computer graphics for state-of-the-art browser games.

Animago is probably Germany’s most prestigious computer graphics award with entries from all other the world. The talks and prices had a really high quality and I especially enjoyed Bernhard Haux talk about Pixar’s processes and art creation.

You can find a small article by the MDH here: Article at media design

Warstory – Europe in Flames

I’m very happy to announce that “Warstory – Europe in Flames” is now officially live.

After over one year of development time Warstory is now open for everybody to play and enjoy.

Warstory itself is a free-to-play strategy game set during World War II. It’s one of the first Silverlight-based MMOs on the market. And it has some unique gameplay mechanisms and technologies you won’t find in other browser-based games: E.g. a fast-paced realtime combat system, mass cooperation gameplay and many more.

And it is also a personal milestone for me – my first large scale project as a project lead. I hope you’ll enjoy it:

http://warstory.bigpoint.com

Interested in the technology of Warstory? Please take a look at the official Silverlight Team announcement:
http://team.silverlight.net/announcement/silverlight-enables-massively-multiplayer-gaming/

ps: Here is the trailer: